Blogi

Laitamme teknologian töihin.

Muut tarjoavat alustoja tai teknologiaa, me laitamme teknologian töihin puolestasi.

Tässä blogimme, ole hyvä!

Sales Tech on uusi Martech

15/06/2021

Joskus minusta tuntuu siltä kuin kaikki, mitä luulimme ymmärtävämme verkkokaupoista, olisi pielessä. Luulemme, että ne ovat itsepalvelumyymälöitä, kun niiden pitäisi olla erikoisliikkeitä. itsepalvelumyymälä kilpailee sijainnilla, tehokkuudella, markkinoinnilla ja hinnalla. Erikoisliike kilpailee valikoimalla, maineella ja asiantuntevalla myynnillä. Ennen kaikkea tämä näkyy siinä, mihin panostetaan, kun verkkokaupan pitäisi lisätä myyntiä. Fokus on yleensä digitaalisessa mainonnassa ja markkinointiteknologian,…

Lue lisää

Mitä kaikkien verkkokauppojen pitäisi oppia Kaalimadolta ja Varustelekalta

02/06/2021

Juha Sulkakoski CEO & Founder of Upseller Hälyttävän moni suomalainen verkkokauppias suhtautuu Amazonin tuloon olankohautuksella, vähän samoin kuin MTV3 suhtautui aikoinaan Netflixiin ja Nokia iPhoneen. Jos verkkokauppa haluaa jäädä eloon, ihan hyvä ei riitä. On oltava voittaja, mutta ei benchmarkkaamalla Amazoniin, vaan etsimällä tie asiakkaan sydämeen. Luotasin hiljattain pienellä kyselyllä suomalaisten verkkokauppiaiden suhtautumista Amazonin tuloon…

Lue lisää

Järeä tekoäly on nyt myös SME-verkkokauppojen työkalu

11/05/2021

Upsy Shopping Helper kasvatti verkkokauppa-asiakkaidensa keskiostosta jopa 41% Yrittäjän suuri hetki on, kun saa uuden tuotteensa kaupaksi. Mutta vielä isompi hetki on, kun saa kuulla, että tuote on ylittänyt sille asetetut odotukset. Silloin tietää olevansa oikealla tiellä. Upsellerissä olemme viime viikkoina saaneet nauttia tästä tunteesta ja toivoneet, ettei se koskaan katoaisi. Tuotekehityksemme huippu, Upsy Shopping…

Lue lisää

Verkkokaupan voittajat panostavat brändiin ja asiakaskokemukseen

31/03/2021

Amazonia ei voi voittaa hinnalla eikä tehokkuudella. Mutta ei suomalaisen verkkokauppiaan pidäkään keskittyä voittamaan sitä, vaan voittamaan paikkansa asiakkaiden sydämissä. Se tapahtuu keskittymällä kahteen asiaan: brändiin ja asiakaskokemukseen. Jos molemmat ovat ainutlaatuisen hyviä, asiakas painaa mielellään osta-nappia juuri sinun kaupassasi. Hiekkakuopalla hauskanpidossa, itse tehty lauta alla.  Laskija Timo Bygden, eno kuvasi. Suomessa ajattelemme kiusallisen usein,…

Lue lisää

Kuumilla työmarkkinoilla motivaatio on kultaa

01/03/2021

Huippusuoritus on 90-prosenttisesti perusasioita, mutta niiden perusteellinen oppiminen on 100-prosenttisesti motivaatiokysymys. Opin tämän urheiluaikoinani, mutta se pätee yhtä lailla SaaS-firman tiiminrakennukseen. Verkkokauppamaailmassa työmarkkinat käyvät tällä hetkellä kuumina. Väki liikkuu, palkkapyynnöt nousevat ja rekryäminen vie hurjasti aikaa. Tämä on hauskaa ja jännittävääkin, mutta isot virheet ovat koko ajan pienen arviointivirheen päässä. Vähän niin kuin lumilautailussa. Työntekijän…

Lue lisää

Sales Tech on uusi Martech

Mitä kaikkien verkkokauppojen pitäisi oppia Kaalimadolta ja Varustelekalta

Järeä tekoäly on nyt myös SME-verkkokauppojen työkalu

Verkkokaupan voittajat panostavat brändiin ja asiakaskokemukseen

Kuumilla työmarkkinoilla motivaatio on kultaa

Frontend Developer

Automatisoitu myyjä syö chatbotin aamiaiseksi

Korona ruuhkautti verkkokauppojen asiakaspalvelun – ”Satoja tuhansia euroja valuu hukkaan!” parahtaa asiantuntija ja neuvoo, mikä avuksi

Miten otetaan verkkokaupan seuraava aalto?

Verkkokauppiaiden ongelmien takana yllättävä syy: vääriä asiakkaita palvellaan liian hyvin

Hissiliput ja palvelut myydään jatkossa Messengerissä AI chatbotilla

Upseller julkaisi ensimmäisenä suomea ymmärtävän ääniohjauksen myynti-chattiin ja AI chatboteille

Uusi palautelomake julkaistu – Asiakaspalaute kehittämisen ytimessä

UPONOR Noorabotti ratkaisee lattialämmityksen ongelmia

AI Chatbotit valtaavat asiakaspalvelun – mahdollisuus jopa 70% säästöihin

Tekoälyltä odotetaan miljoonien kustannussäästöt asiakaspalveluun

AI Demo: Kuinka tekoäly ja chatbot opetetaan

Upseller vahvistaa asiakkuuksien johtamista – Teemu Ceder liittyy tiimiin asiakkuuspäälliköksi

Näkymät vuodelle 2018: Tekoäly sotkee yritysten asiakaspalvelu- ja myyntistrategiat

Chatin lyhyt historia (ja tulevaisuus)

Miljoona euroa lisää myyntiä

Myynti ja asiakaspalvelu eivät elä ilman tekoälyä – Upsellerin AI Sales Chat -palvelussa ihminen ja kone ovat työpari

Upseller ja Lehto Group tuovat chatin osaksi rekrytointia – työsopimus 53 tunnissa chat-keskustelusta

Positiivinen asiakaskokemus alkaa henkilöstöstä

Miksi myyvä chat kuuluu monikanavaiseen markkinointistrategiaan

[CASE STUDY] Oikotie Työpaikat kasvattaa myyntiään aktiivisella chat-myynnillä

Liidejä myynnille, mutta miten?

Chat verkkosivuille – miksi ja miten?

Sampo Kallunki johtamaan Upseller Finland Oy:n myyntiä ja markkinointia – luvassa lisää rekrytointeja

Ohjaatko verkkosivustosi chat-palvelua tiedolla vai tunteella?

Neljä vinkkiä myyntijohtajalle – kuinka saada lisää kauppaa verkkosivuilta

Chat-palvelu tehokkaana B2B myyntikanavana

Ota nopeasti yhteyttä – kolmen kahden sääntö

Nopeasti kasvava Upseller toi asiakkailleen 11 miljoonaa euroa lisää kauppaa