[CASE STUDY] Oikotie Työpaikat kasvattaa myyntiään aktiivisella chat-myynnillä

[CASE STUDY] Oikotie Työpaikat kasvattaa myyntiään aktiivisella chat-myynnillä

Rekrytoinnin haasteet ovat tuttuja lähes kaikille yrityksille. Työnhakijan kannalta työpaikkojen etsiminen on tänä päivänä helpompaa kuin koskaan – työpaikat kun löytyy verkosta, eikä enää tarvitse odottaa paikallislehden sunnuntainumeroa selatakseen työpaikkoja. Oikeiden hakijoiden tavoittaminen omalla ilmoituksella saattaa kuitenkin olla haastava tehtävä. Erilaisia työnhakupalveluita on verkossa useita ja päätöksenteko, missä palvelussa kannattaa ilmoittaa, takkuaa. Ensi kertaa ilmoitusta tekevällä saattaa myös mietityttää miten se ilmoitus verkossa tehdään.

Oikotie Työpaikat, yksi Suomen johtavia työpaikkojen palveluita, halusi lähteä parantamaan asiakkaiden ostokokemusta verkossa ja kehittämään omaa työpaikkailmoitusten myyntiä. Ratkaisuksi valittiin ulkoistettu verkkomyyntipalvelu, jossa meidän Upsellerin asiantuntijamyyjät palvelevat Oikotie Työpaikkojen asiakkaita verkossa. Suunnitelmallisella työllä saavutettiin nopeasti tuloksia, joihin ei muutoin olisi päästy.

Oikotien asiakkaat ottivat chat-kanavan hyvin omakseen ja ostoaikeissa olevat asiakkaat keskustelevat mielellään myyjän kanssa verkossa. Myyjien tuominen verkkosivuille on osoittautunut oikeaksi ratkaisuksi ja verkkomyynnin konversioaste keskustelusta kaupaksi on todella korkea. Tulokset eivät kuitenkaan syntyneet itsestään.

Lue koko CASE STUDY tästä.