AI Chatbotit valtaavat asiakaspalvelun – mahdollisuus jopa 70% säästöihin

AI Chatbotit valtaavat asiakaspalvelun – mahdollisuus jopa 70% säästöihin

AI Chatbotit valtaavat asiakaspalvelun – mahdollisuus jopa 70% säästöihin

Gartnerin mukaan vuoteen 2020 mennessä 85% asiakkaiden ja yritysten välisestä kanssakäymisestä tapahtuu live-keskustelukanavissa ilman ihmistä.

Ilman ihmistä. Siis robottien kanssa. Hurja ennuste, jos katsoo missä nyt mennään. Tekoälyn ja sen hyödyntämiseen tarkoitettujen ohjelmistojen arkipäiväistyminen tekee tästä totta. Kukapa meistä ei käyttäisi esim WhatsAppia tai Messengeriä säännöllisesti, puhumattakaan milleniaaleista, jotka odottavat palvelua 24/7-periaatteella suoraan omalta päätelaitteeltaan?

AI Chatbot voi tuoda merkittävät säästöt

Chatbot voi tuoda hyvin rakennettuna ja opetettuna jopa 70% säästöt asiakaspalvelukustannuksiin. Esimerkkinä asiakaspalvelu, jossa on kaksikymmentä ihmistä vastaamassa puheluihin, sähköposteihin ja verkkosivuilta tuleviin kyselyihin. Voidaan laskea asiakaspalvelun kustannukseksi 75 000€ kuukaudessa. Jos AI chatbot ratkaisee alkuun 30% ihmiselle tulleista kyselyistä, säästöä syntyy 22 500€ kuukaudessa. Kun chatbotin osaamistaso nousee, voi se hoitaa jopa 70% keskusteluista ilman ihmistä. Näin säästöä syntyisi 52500€ kuukaudessa,  ja henkilöstönne työaikaa jää rutiininomaisten asiakaspalvelutehtävien hoitamisen sijaan aidosti haastaville tapauksille.

Tekoälyn ja AI-pohjaisten ratkaisujen ei tarvitse olla mikään tulevaisuuden dystopia, vaan niiden avulla yrityksenne voi aidosti kehittää liiketoimintaa ketterämpään suuntaan ja luoda entistä parempia asiakaskokemuksia!

Osta palveluna

Paitsi chatbotin suunnittelu, osta sen tekninen rakentaminen ja erityisesti opettaminen kokonaispalveluna. Näin nopeutat merkittävästi chatbotin käyttöönottoa ja siitä tulee parempi. Uusimmissa teknologioissa kone oppii mitä enemmän sitä käytetään, varsinkin jos sillä on taitava AI-kouluttaja apunaan. Chatbotin todellinen taival alkaa siitä hetkestä kun se on julkaistu. Sen tulee heti osata palvella riittävällä tasolla ja alkaa ratkaista asiakaspalvelullisia tehtäviä. Keskeistä on kuitenkin, kuinka sitä opetetaan paremmaksi sitä mukaa kun käyttäjädataa kertyy. Suorituskyvyn paraneminen lisää myös koko ajan säästöjä.

Upsellerin AI Chatbot as a Service

Upseller tuo markkinoille ehdottomasti markkinoiden parhaat teknologiat yhdistettynä ketterään palveluun. Saat siis samasta osoitteesta suunnittelun, tekniikan ja opettamisen. Käytämme uusinta ja kehittyneintä teknologiaa. Upseller tarjoaa myös tarvittaessa markkinoiden taitavimmat myyjät, jos haluat lisätä myyntityötä chatbotin yhteyteen.