Hissiliput ja palvelut myydään jatkossa Messengerissä AI chatbotilla

Uuden räväkän alun saanut Kalpalinnan hiihtokeskus Turengissa hylkää perinteiset hissilippujärjestelmät. Innovatiivisen yrittäjän tarpeesta lähtenyt ideointi johti uuteen ratkaisuun, missä hissilippu on jatkossa qr-koodi.

Kalpalinna on mäenlaskun näkökulmasta historiallinen paikka. Suomalainen alppihiihto on käytännössä syntynyt siellä. Paikka on ollut pitkään laskusuhdanteessa, mutta nyt puhaltaa uudet tuulet. Uudet yrittäjät Petri Ilmarisen johdolla ovat laittaneet kehitykseen vauhtia ja keskusta uudistetaan vauhdilla. Uutta nousua rakennetaan, Kalpiksesta on tulossa ympärivuotinen toimintakeskus lasketteluun, maastopyöräilyyn, enduroon ja monenlaiseen muuhun toimintaan.

Hissilippujärjestelmät ovat kalliita. Siksi uudet yrittäjät lähtivät hakemaan uusia vaihtoehtoja. Upsellerin ideoima ja toteuttama Kalpalinna -botti Facebook Messengerissä palvelee jo käyttäjiä kausikortin ostossa. Jatkossa on visiona tuoda erilaiset palvelut ostettavaksi suoraan botilla. Hissilipun voi siis ostaa matkalla mäkeen ja näyttämällä qr-koodia pääsee sisään laskettelualueelle. Samalla tavoin voidaan myydä myös muita palveluita. Botti antaa myös vastauksia yleisiin kysymyksiin, kuten rinnesäähän.

Testaa bottia Facebookissa: http://m.me/kalpalinna.fi