SWISSPEARL

Swisspearl saavutti huikean 65% liidi konversion Upsellerin Live Chat myyntipalvelun avulla

65%

Huikea konversioaste Live Chatin avulla.

99%

Asiakastyytyväisyys

24/7

Asiakaspalvelun saatavuus

Swisspearl on yksi maailman suurimmista kuitusementtisten tasolevyjen valmistajista, markkinoijista ja kehittäjistä. Sen laaja tuotevalikoima on suunnattu arkkitehdeistä urakoitsijoihin ja tuotteita on saatavilla myös jälleenmyyjien kautta.

Haasteet

  • Laaja tuotevalikoima: Mittava tuotevalikoima kaipasi selkeytystä ja palvelun, josta asiakkaat löytävät helposti etsimänsä.
  • Vaihtelevan asiakaskunnan tarpeet: Haasteena oli palvella laajaa ja monipuolista asiakaskuntaa arkkitehdeistä urakoitsijoihin ja kuluttaja-asiakkaisiin.

Ratkaisut

Live Chat myyntipalvelu Upseller vapautti Swisspearlin myynnin potentiaalin, asiantuntijamyyjien sekä 24/7 vastaavan ja ohjaavan chatbotin avulla.

  • Nopea ja monipuolinen tuki: Hybridilähestymistapa vastaa kaikkiin asiakkaiden tarpeisiin nopeista automaattisista vastauksista syvällisempään, henkilökohtaiseen vuorovaikutukseen. 
  • Räätälöidyt asiakaskohtaiset palvelut: Myynnin ja konversion kasvattamiseksi, Chat-palvelu on suunniteltu datan analysoinnin, testauksen ja kehittämisen avulla vastaamaan Swispearlin asiakaskunnan yksilöllisiä tarpeita. 
  • Älykäs ja kehittyvä palvelu: Live chat- ja botti -ratkaisu tuottaa reaaliaikaista dataa, jota analysoimalla Upsellerin palvelua mukautetaan vastaamaan muuttuvia asiakastarpeita.

65%

Huikea konversioaste Live Chatin avulla.

99%

Asiakastyytyväisyys

24/7

Asiakaspalvelun saatavuus

Dataan ja asiakasymmärrykseen perustuva kokonaisuus takaa laadukkaan palvelun

Vuonna 2017 Swisspearllä pohdittiin, kuinka he voisivat selkeyttää verkkosivujensa laajaa tuotetarjoomaa ja auttaa asiakkaitaan löytämään tarvitsemansa tiedon ja valitsemaan sopivat tuotteet ketterämmin. Swisspearllä päätettiin kokeilla ulkoistettua chat-ratkaisua ja he päätyivät valitsemaan Upsellerin yhteistyökumppanikseen.

Kehitimme Swisspearlille asiakaspalvelu-chatin palvelemaan esimerkiksi suunnittelijoista ja arkkitehdeistä koostuvaa asiakaskuntaa verkkosivuilla. Alkumetreillä huomattiin, ettei pelkkä live chat-palvelu ollut optimaalisin valinta rakennusalan monipuolisen asiakaskunnan palvelemiseen laajalla sivustolla. Jatkuvan dataan perustuvan analysoinnin, testauksen ja kehittämisen myötä kehitimme palvelua paremmin asiakkaiden tarpeita palvelevaan suuntaan ostajapersoonat ja asiakkaiden ostokäyttäytyminen huomioon ottaen.

Syvällinen ymmärrys ostajapersoonista ja heidän ostokäyttäytymisestään auttoi meitä kehittämään ratkaisun, joka palvelee sekä ostavia että informaatiota etsiviä asiakkaita.

Erityisesti tietoa etsiville asiakkaille suunniteltiin painike-botti, joka neuvoo ja ohjaa verkkosivukävijää 24/7 heidän haasteissaan. Chat-myyntipalvelu valjastettiin hoitamaan myynnillisiä keskusteluita ja auttamaan asiakasta vaikeimmissa kysymyksissä. Chatbot + live chat -yhdistelmän avulla Swisspearl pystyy nyt ottamaan paremmin huomioon eri asiakkaiden tarpeet verkkosivuillaan ja palvelemaan kaikkia asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla.

“Pidämme Upsellerin kanssa palavereita palautteeseen liittyen säännöllisesti ja käymme läpi avainlukuja. Jos huomaamme, että on jokin asia, mitä toistuvasti haetaan, pyritään sitä korostamaan nettisivuilla. Sen lisäksi, että Upseller auttaa asiakaspalvelussa ja myynnissä, on sieltä suunnasta tullut informaatio myös avuksi mm. nettisivujen kehityksessä. Olemme olleet tyytyväisiä toimintaan ja porukkaan.”

Marko Vikki,

Product Manager at Swisspearl

Asiaan liittyviä tarinoita