Blogi

Laitamme teknologian töihin.

Muut tarjoavat alustoja tai teknologiaa, me laitamme teknologian töihin puolestasi.

Tässä blogimme, ole hyvä!

ChatGPT ja LLM-kyselyn tulokset

06/06/2023

Toteutimme toukokuussa uutiskirjeemme tilaajille kyselyn, jolla halusimme selvittää tämänhetkisiä ajatuksia generatiivisen AI:n ja kielimallien (LLM) hyödyntämisestä liiketoiminnassa. Vastauksia saimme hyvin. Ohessa kooste vastaajien näkemyksistä aiheeseen.   Onko yrityksessänne keskusteltu tai jo käytössä generatiivista tekoälyä ja ChatGPT:n kaltaisia kielimalleja hyödyntäviä ratkaisuja liiketoiminnan kehittämisessä? Uudet tekoälyratkaisut ja kielimallit ovat selkeästi rantautuneet kahvipöytäkeskusteluista käytäntöön tai niiden hyödyntämistä pohditaan…

Lue lisää

Mitä ajatella tekoälystä – henkilökohtaisia mietteitä ja tulevaisuuden kuvia

06/04/2023

Mitä ajatella astuessaan toimitusjohtajan saappaisiin yritykseen joka on huippuunsa viritetty myyntikone, jossa tekoäly on jo sisäänrakennettuna yrityksen DNA:han. Viimeinen hieman vajaa kuukausi on ollut henkilökohtaisesti kuin nopeutetussa filmissä elämistä. Uuteen rooliin astuminen on aina astumista epämukavuusalueelle, mutta ai että, miten jännittävää. Upsellerin historian toki tunsin jo entuudestaan ennen toimeen tarttumista ja olin tietoinen edistyksellisyydestä sekä…

Lue lisää

Jussi Takala aloittaa Upseller Finland Oy:n toimitusjohtajana

09/03/2023

  Upseller Finland Oy:n toimitusjohtajan vaihdos Helsinki, Suomi – 9. maaliskuuta 2023   Upseller Finland Oy:n toimitusjohtaja Sampo Kallunki jättää yrityksen operatiiviset tehtävät. Uutena toimitusjohtajana on aloittanut 1.3.2023 Jussi Takala. Jussi on aiemmin työskennellyt mm. Fujitsulla ja Tiedolla ja tuo mukanaan vankkaa kokemusta IT-alalta sekä suuren motivaation jatkaa Upsellerin kasvua ja kehitystä. “On ollut ilo…

Lue lisää

Chatbot – jatkuva kehitys ja opettaminen

06/03/2023

Hyvin suunniteltu chatbot, tukee liiketoimintaasi ja integroituu saumattomasti myynnin ja asiakaspalvelun prosesseihin. Parhaimmillaan chatbot on myynnin ja / tai asiakaspalvelun väsymätön työmyyrä, joka huolehtii asiakkaista kellon ympäri – ystävällisesti, nopeasti, sujuvasti ja ilman ruuhkaa.  Asiakaspalvelu- ja myyntityön lisäksi älykäs AI chatbot kerää jatkuvasti arvokasta tietoa asiakasrajapinnasta. Chatbotin kehittäminen perustuu sykliin: tunnista-suunnittele-toimi-tee, jonka jokainen kierros parantaa…

Lue lisää

Chatbot vai keskusteleva AI chatbot

21/12/2022

Meillä kaikilla on erilaisia kokemuksia chatboteista ja viime vuosina niiden määrä on kasvanut yritysten ja julkisen sektorin palveluissa. Chatbot ratkaisut palvelevat erilaisia käyttötarkoituksia ja ratkaisevat laajuudeltaan sekä kompleksisuudeltaan eri kokoisia haasteita. Tässä artikkelissa haluamme avata syvemmin mitä eroja erilaisilla bottiratkaisuilla on. Omaan liiketoimintaan ja käyttötapaukseen soveltuvaa ratkaisua kannattaa miettiä hetken rauhassa.  Palataan jälleen peruskysymysten äärelle:…

Lue lisää