Chat-palvelu tehokkaana B2B myyntikanavana

Digiaika jyllää ja uudet sukupolvet surffaavat netissä, jos ei syntymästä, niin muutaman vuoden iästä lähtien. B2B puolella ollaan luotettu vanhaan myyntitapaan; kasvotusten ja suhteita luoden. Tämä on edelleen relevantti tehokaskin tapa tehdä kauppaa. Monesti B2B puolella tuotteet ja palvelut ovat monimutkaisia ja vaativat jonkin asteen räätälöintiä, jolloin kasvokkain tapaaminen on myös välttämätöntä. Mutta kuinka saada myyntitapaaminen kalenteriin?

Chat tekee haastavasta helppoa ja hauskaa 

Uusasiakashankinta on taito- mutta etenkin tahtolaji. Tapaamisten sopiminen vaikeutuu koko ajan, tavoitettavuus on hankalampaa vuosi vuodelta. Helpotusta tähän ei ole näköpiirissä, päin vastoin. Tuskin on myöskään salaisuus, että suurin osa myyjistä olisi mielummin soittamatta kylmäsoittoja. Toisaalta kuitenkin me kaikki menemme lähes aina kurkistamaan netistä millaisia vaihtoehtoja on tarjolla niin töissä kuin vapaa-ajallakin, kun joku ostoajatus tulee mieleen. Tässä on kohta, jossa kokemuksemme mukaan on erittäin hyvä napata potentiaalista asiakasta hihasta chatin avulla ja ohjata häntä tekemään ostopäätös. Potentiaalinen asiakas on siis paljastanut, että hänellä on jo ainakin jonkin asteinen ajatus ostaa. Näin välillä haastavastakin uusasiakashankinnasta tulee helppoa ja hauskaa. Olemme oikalla asialla, oikeassa paikassa ja vielä oikeaan aikaan.

Vahvistetaan chatin avulla potentiaalisen asiakkaan ostopäätöstä jo ostoputken alkupäässä

Chat on tehokas tapa vahvistaa potentiaalisen asiakkaan ostopäätöstä, sekä tuottaa hyvin pitkälle laadullistettuja liidejä tai ja sopia tapaamisia. Potentiaalinen asiakas saa nopeasti vastauksia ja positiivista kannustusta ostopäätöksen tueksi. Myyntikanavana chat on myös lempeä ja asiakasystävällinen, potentiaalinen asiakas aloittaa aina itse keskustelun. Tämä vaatii toki taitoa ja analysointia, että saamme viestin ja näkyvyyden juuri oikeaan aikaan, oikealla tavalla ja oikeaan paikkaan. Olemme Upsellerillä erikoistuneet analysoimaan asiakkaan käyttäytymistä ja tätä kautta optimoimaan asiakkaan kanssa käytävää keskustelua alusta alkaen. 

Jokaisella on mahdollisuus rakentaa verkkosivustosta  uusi myyntikanava

Ammattitaitoisesta chat-palvelusta voi lähes jokainen toimiala ja minkä kokoinen yritys vain saada huomattavaa hyötyä uuden myyntikanavan rakentamisessa. Ratkaisevassa asemassa on verkkosivujen kävijämäärä. Käy testamaassa, mikä voisi olla oman verkkosivustosi potentiaali ja paljonko me voisimme tuoda teille lisää kauppaa.