Neljä vinkkiä myyntijohtajalle – kuinka saada lisää kauppaa verkkosivuilta

Neljä vinkkiä myyntijohtajalle – kuinka saada lisää kauppaa verkkosivuilta

Palvelua tai tuotetta hakevan yritysostajan tyypillinen tilanne: potentiaalisten tarjoajien googlettaminen ennen tarjouksen pyytämistä ja ostopäätöksen tekoa. Lopulliselle listalle päätyy yleensä vain pari yritystä.

Tiedätkö sinä, mistä ostavat asiakkaasi tulevat verkkosivuillenne ja kuinka paljon tehokkaammin verkkosivujen kautta olisi saatavilla myyntiliidejä? Tässä vinkit sivustojen tehokkuuden nostamiseksi:

Laske sivustosi tuottaman kaupan määrä

Voit laskea verkkosivujesi tuottaman kaupan määrän melko yksinkertaisesti: Laske yhteen verkkosivuilta tulevat liidit ja tarjouspyynnöt. Laske, kuinka moni niistä päätyy tarjoukseksi ja kuinka moni kaupaksi asti. Kerro tämä keskikaupan euromäärällä ja saat selville verkkosivujenne todellisen tuoton. Saatat yllättyä!

Arvioi B2B-verkkosivujesi tehokkuutta liidien ja tarjouspyyntöjen, ei sivustovierailujen kautta

Digimarkkinointiyritykset puhuvat CPA:sta ja liikenteen määrästä. Liikenteen jäljittäminen loppuu kuitenkin usein siihen, että vierailija on saatu sivuille. Lopulta olennaista ei ole se, kuinka paljon sivuillasi on liikennettä, vaan kuinka moni vierailijoista jättää kyselyn tai tarjouspyynnön. Sivujesi mobiilitoimivuus on myös tärkeää. Usealla asiakasyrityksellämme mobiilin liikenteen määrä on ylittänyt pöytäkoneilla tehtyjen selailujen määrän. 

Lisää konversiota verkkosivujen kautta

Konversio, eli kuinka moni vierailijoista on saatu jättämään yhteydenotto- tai tarjouspyyntö, on verkkosivujen tärkein mittari. Call-to-Actionit, eli erilaiset painikkeet joiden tarkoituksena on saada lukija klikkaamaan ja jättämään yhteystietonsa, tuovat tulosta. Verkkomyyntikanava, eli ihmisen tuominen verkkosivuille chat-ohjelmiston avulla on vahva konversion lisääjä. Usein chat monikertaistaa sivuilta saatavan kaupan määrän. 

Mistä tarjouspyynnön jättäjät tulevat?

Pyydä asiantuntijaa rakentamaan Google Analyticsiin seuranta, josta näet, mistä lähteistä tarjouspyynnön jättäjät tulevat. Näin saat tärkeää tietoa siitä, mihin markkinoinnissa oikeasti kannattaa panostaa. Tulevatko ostojalalla olevat kävijät Adwordsin, sähköpostisuoran tai ehkä nohevan blogikirjoituksesi kautta? Näin pääset kiinni siihen mihin panoksia kannattaa lisätä!