VATTENFALL

Vattenfall saavutti 135% kasvun online myynnissä Upsellerin avulla

135%

Online myynnin kasvu

24/7

Laadukas asiakaspalvelu

90%

Asiakastyytyväisyys

Vattenfall on yksi Euroopan suurimmista sähkön- ja lämmöntuottajista sekä jälleenmyyjistä. Yritys tunnetaan sitoutumisestaan vastuulliseen energiatuotantoon, se keskittyy yksinomaan fossiilivapaaseen sähköntuotantoon vesi-, tuuli-, aurinko- ja ydinvoiman tai niiden yhdistelmien avulla.

Haasteet

  • Puhelinpalvelun kuorman vähentäminen sekä paremman ja nopeamman palvelun rakentaminen digitaalisissa kanavissa.
  • Talon sisäinen chat-järjestelmä, jolla ei pystytty vastaamaan kaikkiin asiakkaiden tarpeisiin.
  • Energia-alan muutokset, jotka johtivat asiakaspalvelun kysynnän voimakkaaseen kasvuun.

Ratkaisut

Upseller lisää Vattenfallin myyntiä ja tarjoaa timanttista asiakaskokemusta Vattenfallin digitaalisissa keskustelukanavissa seuraavilla palveluilla

  • Live chat -myynti: Mahdollistaa sähkösopimusten tekemisen helposti suoraan chatin kanssa
  • AI chatbot: Tarjoaa älykästä, jatkuvasti kehittyvää asiakastukea 24/7/365
  • Live chat -asiakaspalvelu: Antaa personoitua ja reaaliaikaista palvelua asiakkaan kysymyksiin

Sekä Vattenfall että heidän asiakkaat ovat hyötyneet Upsellerin toteuttamasta palvelusta:

✔️  Vattenfall on ensimmäinen ja lähes ainoa pohjoismainen sähkönmyyjä, jossa asiakas voi tehdä sähkösopimuksen chat-myyjän kanssa ilman mihinkään portaaliin kirjautumista.

✔️ Vattenfall toimii modernien ja näin laajojen chat-ratkaisujen edelläkävijänä, eikä vastaavaa ratkaisua ole muualla toimialalla näin laaja-alaisesti hyödynnetty. Loppuasiakkaalle ostaminen on helppoa ja nopeaa, ja käyttäjäkokemus on ensiluokkainen.

✔️ Asiakaspalvelun kuorma on vähentynyt.

✔️ Chat on ollut jo usean vuoden ajan Vattenfallille tärkein myyntikanava verkossa.

✔️ Proaktiivinen kumppanuutemme varmistaa, että kehitystä ja tuloksia tulee jatkossakin.

135%

Online myynnin kasvu

24/7

Laadukas asiakaspalvelu


90%

Asiakastyytyväisyys

Live chat - Myyntikone vailla vertaa

Yhteistyömme alkoi vuonna 2018 tilanteessa, jossa Vattenfall halusi vähentää puhelinpalvelun kuormaa ja ennen kaikkea saada sekä nykyisille että uusille asiakkaille parempaa ja nopeampaa palvelua nettisivuilla. Heillä oli aiemmin käytössä oma chat-ratkaisu, joka ei kuitenkaan palvellut parhaalla tavalla kaikkia asiakkaiden tarpeita. Vattenfallilla haluttiin selvittää, voisiko chat-ratkaisuihin erikoistuneen ulkoisen kumppanin avulla saada tuloksia ja aitoa lisäarvoa bisnekselle ja asiakkaille.

Vattenfall on ensimmäinen ja edelleen lähes ainoa pohjoismainen sähkönmyyjä, jonka verkkopalvelussa voi tehdä sähkösopimuksen chat-myyjän kanssa ilman, että tarvitsee kirjautua mihinkään portaaliin. Tällaista energia-alan myyntikonetta ei ole juuri missään muualla käytössä ja siksikin ratkaisu on energia-alalla poikkeuksellinen.

Palvelun suunnittelussa ja kehityksessä on aina pidetty asiakas eli loppukäyttäjä vahvasti keskiössä, ja mietitty millaista palvelua he haluavat missäkin ostopolun vaiheessa. Kuten teknologiat, niin myös asiakaskäyttäytyminen muuttuu ja elää jatkuvasti. Tästä syystä palvelun kehittäminen ja optimointi on oltava jatkuvaa tekemistä ja sillä tulee olla selkeät mittarit ja prosessit.

Modernilla kumppanuudella ja tiiviillä yhteistyöllä lisäarvoa

Vattenfallin kanssa on ollut ilo tehdä yhteistyötä. Vaatimustaso on ollut aina korkealla ja yhdessä tekeminen saumatonta, mikä on osaltaan auttanut myös meitä kehittämään omaa toimintaamme, Upsellerin toimitusjohtaja Sampo Kallunki kertoo.

Jatkuva ja systemaattinen kehitystyö ovat aina keskiössä, kun puhutaan laajojen asiakaspalvelun ja myynnin kokonaisuuksien rakentamisesta, sekä mitattavien tulosten saavuttamisesta. Olemme kehittäneet Vattenfallin ratkaisua palvelumuotoilun periaatteita noudattaen, jolloin Upsellerin asiantuntijat analysoivat jatkuvasti tuloksia, tunnistavat kehityskohteita, testaavat uusien toimintatapoja ja teknologioita, ja vakiinnuttavat parhaita käytäntöjä osaksi olemassa olevia prosesseja. Emme tarjoa asiakkaillemme vain yhtä ratkaisua, vaan pystymme räätälöimään live chat- ja bottiratkaisuja moneen tarpeeseen.

 

“On ihanaa toimia sellaisen kumppanin kanssa, joka antaa vastaukset ennen kuin itse ollaan edes ehdotettu mitään. Upsellerillä ollaan aina askeleen, kaksi edellä ja se kertoo sitoutumisesta.”

Erika Ali-Hokka
Vattenfall Oy Business Developer

Aloita keskustelu, joka tehostaa liiketoimintaasi

Anna meidän hoitaa työ.
Avaimet käteen -palvelukumppani, ei vain tekninen ratkaisu.

Digitaalisen asiakaskokemuksen ja myynnin rakentaminen alkaa asiakkaan käyttäytymisen, asiakastarpeiden, yrityksen liiketoimintatavoitteiden, teknologian tuomien mahdollisuuksien ja käytettävissä olevien resurssien ymmärtämisestä.

Valitse kokenut kumppani, älä pelkästään teknologia alustaa. Samalla kun me analysoimme, optimoimme ja kehitämme teille tekoälyä verkkoalustoille, voitte keskittyä kasvuun.

Asiaan liittyviä tarinoita
AI powered chatbot and live chat solutions.
© 2024 Upseller.
Links
Features
Pricing
API
Sign up
Log in
Resources
Help docs
Quick start guide
Changelog
Blog
Company
Help docs
Privacy policy
Terms of service
Contact us
Discord
Twitter
© 2024 Upseller.