Asiakkaitamme ja onnistumisiamme.

Lehto Group

Tanja Kanerva

Kiitos Upseller ihan mahtavasta yhteistyöstä chatin kanssa, ja että houkuttelitte rohkeasti kokeilemaan – olette kultaa!

Aika hurja tulos Lehdolla – vauhdikas vuosi takana. Rekrypuolella tämä tarkoitti vuoden aikana 437 avointa työpaikkaa, joka kuukausi prosessissa oli 90-155 positiota.

Heinäkuussa rekrychat käynnistyi ja elokuussa siitä lähti medialle tiedote. Tämä puri kuin häkä. Eihän rakennusalalla voi chat toimia työnhaussa? 

“Yhdessä yössä minusta tuli myyjä, kontaktoin liidejä iltoja myöten. Saatiin kymmeniä uusia tyyppejä.

Henkilökohtaisestikin tämä on ollut yksi merkittävimmistä onnistumisistamme rekryurallani alalla, jossa rekryputken alkupäässä on ollut hiljaista.

Lehdon mieletön tulos ei ole syntynyt pelkästään yhtiön sisällä vaan sitä ovat olleet tekemässä tuhannet yhteistyökumppanit. Jo pelkästään rekryn tukena on koko meidän henkilöstö ja tärkeät kumppanit, kuten Upseller.”

Alma Talent

Miia Vanninen

Upseller on ollut merkittävä kumppani liidien hankinnassa ja tuonut huomattavasti rahaa kassaan.

Alma Talent on Suomen johtava talous- ja ammattilaismedioiden julkaisija. Se on myös ammattilaisille suunnattujen tapahtumien ja koulutusten palveluntuottaja, joka järjestää vuosittain yli 300 koulutusta ja tapahtumaa liiketoiminnan eri osa-alueilta. Sisällöt palvelevat mm. ICT:n, HR:n, markkinoinnin, talouden ja asiakaspalvelun ammattilaisia.

Alma Talentin seminaari- ja koulutusliiketoiminnan myyntijohtaja Miia Vanninen on todennut vuosien aikana chat-myyntipalvelun hyödyt: ”Upseller on ollut merkittävä kumppani liidien hankinnassa ja tuonut huomattavasti rahaa kassaan”, kertoo Vanninen. Upseller nostaa esille kulloinkin tärkeitä koulutuksia ja tapahtumia sekä hyödyntää analytiikkaa konversion kasvattamiseksi.

Upsellerin ammattimyyjät löytävät potentiaaliset asiakkaat ja jatkojalostavat liidit Alma Talentin omille myyjille jatkokäsiteltäväksi. Telemyynnin tiiminvetäjä Leena Kalaoja kuvailee Upsellerin toimivan hyvin puhelinmyynnin tukena. Chatin kautta potentiaalisen asiakkaan on helppo aloittaa keskustelu, ja Upseller toimittaa liidit ripeästi eteenpäin. Kalaoja täydentää, että kommunikointi Upsellerin kanssa on ollut alusta asti sujuvaa ja mahdollisiin kysymyksiin on saanut vastaukset nopeasti.

Markkinointi-instituutti

Anne Niemi-Hakala

Chat on osoittautunut loistavaksi kanavaksi palvella asiakasta nopeasti ja henkilökohtaisesti.

Markkinointi-instituutti on liike-elämän monipuolinen kouluttaja, joka kouluttaa niin yksilöitä kuin yrityksiä asiakaslupauksenaan Tunnistettava muutos. Tunnistettavasta muutoksesta voidaan puhua myös Markkinointi-instituutin aloitettua yhteistyön Upsellerin kanssa vuoden 2015 keväällä.

Markkinointi- ja viestintäjohtaja Anne Niemi-Hakala kertoo chatin tulleen hyvin nopeasti luontevaksi osaksi Markkinointi-instituutin myyntiprosessia.

”Meidän koko markkinointi tähtää siihen, että asiakas saadaan verkkosivuille ja chat on osoittautunut loistavaksi kanavaksi palvella asiakasta nopeasti ja henkilökohtaisesti. Upsellerin porukka on tuonut keskusteluun kaivattua myynnillisyyttä”, Niemi-Hakala kertoo.

Markkinointiviestinnän, chatin ja myynnin välille on rakennettu luonteva jatkumo, jonka eri vaiheissa asiakasta palvellaan hänen ehdoillaan. Toiminta on tavoitteellistettu ja sitä seurataan kuukausitasolla. Chat-liidit eivät jää roikkumaan, vaan ne hoidetaan heti kun mahdollista, ja tuloksia tarkastellaan kuukausittain. Yksilöasiakkaat pyritään hoitamaan ilmoittautumiseen asti, yritysryhmille räätälöidyistä koulutuksista toimitetaan liidi asiakkuuspäälliköille. ”Suurin arvo meille on siinä, että asiakas saa henkilökohtaista palvelua reaaliaikaisesti, mikä kasvattaa myös myyntiämme”, Niemi-Hakala toteaa.

Markkinointi-instituutin koulutustarjonta on laaja ja tietosisältöä on hallittava paljon. Näiden oppiminen ja hallinta huoletti yhteistyön alkaessa. ”Upsellerin myyntitiimi onnistui vakuuttamaan meidät omaksumiskyvyllään ja ennakkokäsitykset murtuivat nopeasti. Keskustelut hoituivat alusta lähtien tyylikkäästi ja myynnillisesti”, Niemi-Hakala toteaa tyytyväisenä.

Markkinointi-instituutin koulutuspalvelu-chat on ollut sivuilla kaksi vuotta, ja palvelu kehittyy jatkuvasti. Niemi-Hakala kuvaileekin yhteistyötä jatkuvaksi ja molemminpuoliseksi oppimisprosessiksi: ”Paljon on opittu ja vuoropuhelu Upsellerin kanssa toimii erinomaisesti. Upseller jakaa proaktiivisesti vinkkejä myös meidän myyntiimme, ja chatin kautta saatu palaute auttaa kehittämään verkkosivujamme, kun vastaukset yleisimmin esiintyviin kysymyksiin saadaan lisättyä sivuille.

Långvik

Thomas Kingelin

Selkeä ykkösjuttu tässä on, että verkkomyyjä generoi paljon tarjouksia.

Kokous- ja kylpylähotelli Långvik tarjoaa asiakkailleen ihanteellisten kokousmahdollisuuksien lisäksi kulinaarisia hemmotteluhetkiä ja ylellisiä hyvinvointipalveluja. Vuoden 2015 alusta lähtien palvelujen myyntiä verkkosivuilla on vauhdittanut verkkomyyjä.

Myyntijohtaja Thomas Kingelin kertoo chat-palvelun lisänneen selvästi lähtevien tarjousten määrää. ”Selkeä ykkösjuttu tässä on, että verkkomyyjä generoi paljon tarjouksia. Liidien määrä on selkeästi kasvanut vuonna 2016 ja sen myötä myös liikevaihtomme on kehittynyt erittäin positiivisesti. Asiakkaat saadaan heti kiinni ja henkilökohtainen kontakti heihin alusta lähtien”, hän kertoo.

Vaikka verkkomyyjä on sivuilla näkyvässä roolissa, on integroituminen osaksi Långvikin myyntiprosessia sujunut huomaamattomasti. ”Upsellerin chatista on tullut heti luonnollinen osa meidän myyntiprosessiamme. Se on yksi kanava muiden joukossa ja sulautunut käytännön tekemiseemme sujuvasti” Kingelin kehuu.

Erityisesti Kingelin kiittelee Upsellerin joustavuutta kumppanina. ”Yhteistyö on toiminut alusta lähtien loistavasti. Alussa on aina määrittelyä, mutta keskustelu on toiminut ja olemme saaneet Upselleriltä kehitysehdotuksia liidien hoitamiseen ja verkkosivujen kehitykseen. Hyvin partnership-henkinen juttu, joka toimii joustavasti molempiin suuntiin”, Kingelin kertoo.

Suunta on selkeä myös jatkossa. ”Perinteisten myynnin kanavien rinnalle on tullut uusia ja asiakkaat siirtyvät puhelimesta sähköpostin kautta chattiin. Haluamme olla kehityksessä mukana ja palvella asiakkaita monikanavaisesti samalla myyntiä kasvattaen”, Kingelin summaa.

Regus

Klaus Koponen

Upsellerin avulla onnistumme konvertoimaan kävijöitä aktiivisiksi liideiksi aiempaa tehokkaammin.

Regus on maailman suurin joustavien työtilojen tarjoaja, joilla on 3000 liikekeskusta 900 kaupungissa kaikkialla maailmassa. Modernin työskentelyn eturintamassa toimiva yritys luottaa verkkosivuillaan Upsellerin verkkomyyjään ja syksyllä 2015 chat on otettu käyttöön myös Ruotsissa.

Maajohtaja Klaus Koponen kertoo, että ajatus chatista myyntikanavana syntyi puhtaasti tarvelähtöisesti. ”Meidän bisneksessä, kuten muuallakin, mennään yhä enemmän digiin ja 70–80% meidän asiakaskyselyistämme tulee netin kautta. Chat-palvelu ammattilaisten hoitamana kuulosti hyvältä vaihtoehdolta. Upsellerin avulla onnistumme konvertoimaan kävijöitä aktiivisiksi liideiksi aiempaa tehokkaammin ja samalla tarjoamme parempaa asiakaspalvelua”, hän kertoo.

Yhteistyön aikana nettikyselyjen määrä on kasvanut 15–20% kuukaudesta riippuen. ”Kyseessä on onnistunut yhteispeli hakukoneoptimoinnin ja -markkinoinnin sekä chatin välillä. Eri elementit tukevat toisiaan ja chatin avulla tavoitamme asiakkaamme tehokkaammin. Sivuilla surffaileva potentiaalinen asiakas saa heti apua, löytää oikean palvelun, eikä eksy kilpailijan sivuille. Tämä on chatin ehdoton etu”, Koponen toteaa.

Chatin tulokset puhuvat puolestaan ja palvelu otettiin käyttöön myös Reguksen Ruotsin-sivustolla. mikä kertoo Koposen mukaan tuloksista ja tyytyväisyydestä Upsellerin tekemiseen. ”Meillä ollaan erittäin tyytyväisiä ja tämä on koettu loistavaksi tavaksi nopeuttaa myyntiprosessia ja tavoittaa asiakkaita. Upselleriltä löytyy kaikki valmiina alustasta ammattitaitoon. Chatin ulkoistaminen oli sekä sisällöllisesti että taloudellisesti huomattavasti fiksumpi ratkaisu, kuin ruveta itse chattailemaan.”