Omatieto: Tehokkuutta asiakaspalveluun AI chatbotilla

“Yhteistyö Upsellerin kanssa on ollut sujuvaa ja rakentavaa. Chatbot on ehdottomasti ollut hyvä investointi. Sen lisäksi, että Upseller saa kehitystä ja tuloksia aikaan, myös kuuntelee ja välittää. Asiakkaana koen, että sillä on paljon merkitystä.”

– Johanna Iisalo, Omatieto Business Development Manager

Suomen Asiakastieto Oy:n Omatieto-palvelu on henkilöasiakkaille suunnattu palvelu, jonka kautta pystyy valvomaan ja turvaamaan henkilö- ja luottotietonsa. Asiakkaat saavat palvelusta tietoa mm. maksuhäiriömerkinnöistään ja voivat seurata kuka heidän luottotietojaan kyselee ja miksi.

Yhteistyömme alkoi tilanteesta, jossa Omatieto halusi säästää asiakaspalvelun resursseja ja lisätä palveluidensa myyntiä. Rakensimme ja räätälöimme Omatiedolle ulkoistettuna kokonaispalveluna AI Chatbotin, jossa tekoäly vastaa usein kysyttyihin kysymyksiin ja ohjaa asiakasta palveluiden valinnassa. Kun me Upsellerilla vastaamme botin toiminnasta, kehityksestä, opettamisesta ja laadunvalvonnasta sekä tulosten mittaamisesta ja tulosten raportoinnista, Omatieto voi keskittyä keräämään kasvun hedelmät.

75%

AI Chatbotin ratkaisuaste asiakaspalvelutilanteissa on huikeat 75%!

24/7

AI Chatbot on väsymätön palvelija, joka ei nuku eikä lomaile.

Tavoitteena myynnin kasvu ja palvelujen automatisointi

Chat-kanavan käyttöönottoa suunniteltaessa tavoitteena oli saada parempaa myyntiä ja selkeyttä ostopolkuun bottiratkaisun avulla. Asiakaspalvelun kuormaa haluttiin saada pienemmäksi ohjaamalla asiakkaita hoitamaan helpompia asiakaspalvelutilanteita botin kanssa puhelinpalvelun sijasta. Räätälöimme Omatiedolle chatbot-ratkaisun, joka vastaa Omatiedon asettamiin tavoitteisiin. Lähdimme liikkeelle QnA tyyppisellä chatbot-ratkaisulla, mutta pian huomasimme, että keskustelullinen tekoälyä hyödyntävä AI chatbot on tähän tarkoitukseen ehdottomasti paras valinta.

Upsellerin rakentaman Laura Luottobotin myötä Omatiedon asiakaspalvelu on saanut yhden vuorokauden ympäri toimivan asiakaspalvelu- ja myyntikanavan lisää ja pystyy näin tarjoamaan asiakkailleen ensiluokkaisen asiointikokemuksen.

case_omatieto_placeholder

"Chatbotista on tullut aidosti yksi meidän tärkeimmistä viestintäkanavista."

– Johanna Iisalo, Omatieto Business Development Manager

Hyödyt ja tulokset ovat vertaansa vailla

Happy,Girl,Walking,On,The,Street,Checking,Phone.,Beautiful,Blonde

Upsellerin tarjoama asiakaspalvelijabotti on pienentänyt merkittävästi kuormaa Omatiedon asiakaspalvelussa ja kasvattanut myyntiä. Palvelu toimii 24/7 ja 365 päivää vuodessa, minkä myötä asiakaspalvelua ja myyntiä on myös  saatu tehostettua.

– On merkittävää, että oikeasti saadaan botin avulla myyntiä aikaiseksi ja asiakaspalvelulta helpompaa kuormaa pois. Botista on tullut aidosti yksi meidän tärkeimmistä viestintäkanavista. Asiakkaat pysyvät tyytyväisinä ja botti ottaa asiakaspalvelulta helpompaa kuormaa pois pitäen vastausajan aina samana. Toisaalta botti on auttanut meitä myös hahmottamaan ongelmia, joita emme edes tienneet meillä olevan. Botti on helposti maksanut itsensä takaisin, Johanna tiivistää.

Haluatko tietää, kuinka voimme luoda teille kasvua? Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää siitä, millaisia ratkaisuja Upseller voisi teille tarjota.

Sampo_1x1_B&W_2048px_jukka_rapo_upseller_DSC01901

Sampo Kallunki
Toimitusjohtaja
sampo.kallunki@upseller.fi
+358 40 099 3310

Sinua voisi kiinnostaa myös:

Medium Screen 72 DPI-Vattenfall_wind_solar_03

Vattenfall: Online myynti kasvuun ulkoistetulla chat-myyntipalvelulla

“Upsellerin kanssa olemme kuin kasvaneet yhdessä. On ihanaa toimia sellaisen kumppanin kanssa, joka antaa vastaukset ennen kuin itse ollaan edes ehdotettu mitään. Upsellerillä ollaan aina askeleen, kaksi edellä ja se kertoo sitoutumisesta.”

– Erika Ali-Hokka, Vattenfall Oy Business Developer

Martela: Live chat myynnin ajurina B2B-palveluissa

“Asiakkaamme chatissa saama palvelu on kuin martelalaisen antamaa. Upseller vie keskustelun asiakkaan kanssa pitkälle ja petaa tarjouspyynnön sille mallille, että meidän on siitä hyvä jatkaa”

– Pilvi Brusila, Martela Oyj Customer Sales Service Manager

Martela live chat palvelu
16624-seinajoki-technologie--und-innovationszentrum-framis-finnland-69299-teaser

Cembrit: Chat-myyntipalvelulla tehokkaasti liidejä verkkosivuilta

Saimme luotua Cembritille optimaalisen ratkaisun, joka tuottaa liidejä 65 % konversiolla ja lähes 100 % asiakastyytyväisyydellä.

"Parasta Upsellerin palvelussa on ollut asiakkailta saatu palaute. Palvelu pelaa siis todella hyvin asiakkaiden suuntaan, niin kuin kuuluukin olla."

– Marko Vikki, Cembrit Oy Tuotepäällikkö

UPSELLER - Kun me luomme kasvua, sinä voit keskittyä keräämään sen hedelmät.

Ota yhteyttä:
Upseller Finland Oy
Lemuntie 3-5,
00510 Helsinki
+358 400 993310