“Upseller vie keskustelun asiakkaan kanssa pitkälle ja petaa tarjouspyynnön sille mallille, että meidän on siitä hyvä jatkaa”
– Pilvi Brusila, Martela Oyj Customer Sales Service Manager
Martela on vuonna 1945 perustettu perheyritys, joka tarjoaa laadukkaita kalusteita ja auttaa yrityksiä kehittämään työ- ja oppimisympäristöjään käyttäjälähtöisesti. Martela on alallaan yksi Pohjoismaiden johtavista yrityksistä. Lisäksi Martela tarjoaa kalustekierrätystä Martela Outlet -ketjun kautta sekä muuttopalvelua.
Martela oli kokeillut chattia oman asiakaspalvelutiimin voimin, mutta yrityksen omat resurssit eivät riittäneet chatin ylläpitoon ja siitä luovuttiin. Martela kuitenkin ymmärsi chatin olevan tärkeä osa asiakaspalvelun kanavavalikoimaa ja he alkoivat miettimään voisiko ulkoinen toimija tuottaa chat-palvelun heidän verkkosivuillaan. Vaihtoehtojen joukosta Upseller valikoitui kumppaniksi myynnillisen toimintamallinsa ansiosta.
35%
Myynnin yhteydenotoista hoidetaan chatissä!
Upseller kumppanina myy ja palvelee kuin oman tiimin jäsen. Oman asiakaspalvelun resurssit säästyvät haastavampaan asiakastyöhön.
97%
Martelan asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä Upsellerin hoitamaan chat-palveluun!
Upseller hoitaa myyntiä ja asiakaspalvelua kuin oman tiimin jäsen
Voiko yrityksen ulkopuolinen tekijä ymmärtää toimialaa ja palvella asiakkaita asiantuntevasti?
Ehdottomasti!
– Asiakkaamme chatissa saama palvelu on kuin martelalaisen antamaa. Oli hämmentävää huomata, miten nopeasti Upseller sai kiinni käyttöönottokoulutuksessa esille tuoduista asioista. Kysymyksillään he nostivat esiin myös sisäisesti vähemmälle huomiolle jääneitä asioita, Pilvi Brusila kertoo.
Upseller on ennen kaikkea osa yrityksen myynti-, markkinointi- ja asiakaspalvelutiimiä - näin myös Martelan tapauksessa. Ammattitaitoiset myyjämme perehtyvät asiakkuuteen ja asiakkaan tuote- ja palvelutarjoamaan huolellisesti yhteistyön alussa. Osaamista myös kehitetään ja ylläpidetään aktiivisesti yhteistyössä asiakkaan kanssa.

"Suosittelen Upselleria ehdottomasti ja olen suositellutkin. Tämä käy toimialasta riippumatta kenelle vain. Minulta on kyselty toimiiko palvelu jos myytäviä tuotteita on paljon ja tarkkaa hintaa ei voida antaa. Voin kertoa, että toimii! Upseller vie keskustelun asiakkaan kanssa niin pitkälle kuin tarvitsee ja petaa tarjouspyynnön sellaiseksi, että meidän on siitä hyvä jatkaa."
– Pilvi Brusila, Martela Oyj Customer Sales Service Manager
Chatista aidosti hyödyllinen lisäpalvelukanava

Kiitos Upsellerin, 35 % Martelan myynnin yhteydenotoista tulee chatin kautta. Chat tuottaa uusia tarjouspyyntöjä ja selvää lisämyyntiä. Siksi voidaan puhua aidosti arvoa tuottavasta palvelukanavasta. Kokonaisuutta kehitetään jatkuvasti ja asiakaskokemus verkkosivuilla on vahvistunut ilman Martelan oman henkilöstön sitomista chatin hoitoon.
– Upsellerillä on halu kehittää toimintaa. He ovat aktiivisia pitämään yhteyttä ja käymään läpi asioita, joita sivustolla tapahtuu ja miten niitä voidaan kehittää. Heiltä on saanut apua niin chatin kehitykseen, visuaaliseen ilmeeseen kuin siihen, missä botteja voitaisiin käyttää, Pilvi Brusila kertoo.
Myyntiä tehdessä oikeiden prosessien kehittäminen on keskeistä ja tärkeää tulosten saavuttamiseksi. Jotta pystymme tuottamaan räätälöidyn ja oikeanlaisen palvelukokonaisuuden, keräämme tietoa ostopersoonista ja ostoprosessin vaiheista ja luomme toimintatavat halutun lopputuloksen saavuttamiseksi.
Kun tekemisen keskiössä on yrityksen strategiasta ja tavoitteista johdettu toimintamalli, ja tekemistä kehitetään systemaattisesti yhdessä, niin lopputuloksena on palvelukanava, joka tuottaa arvoa sekä loppuasiakkaille että yritykselle itselleen.
– Emme ole hetkeäkään miettineet, etteikö yhteistyö Upsellerin kanssa olisi ollut oikea ratkaisu, Pilvi Brusila tiivistää.
Haluatko tietää, kuinka voimme luoda teille kasvua? Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää siitä, millaisia ratkaisuja Upseller voisi teille tarjota.

Jussi Takala
Toimitusjohtaja
jussi.takala@upseller.fi
+358 40 559 7566
Sinua voisi kiinnostaa myös:

Vattenfall: Online myynti kasvuun ulkoistetulla chat-myyntipalvelulla
“Upsellerin kanssa olemme kuin kasvaneet yhdessä. On ihanaa toimia sellaisen kumppanin kanssa, joka antaa vastaukset ennen kuin itse ollaan edes ehdotettu mitään. Upsellerillä ollaan aina askeleen, kaksi edellä ja se kertoo sitoutumisesta.”
– Erika Ali-Hokka, Vattenfall Oy Business Developer
Cembrit: Chat-myyntipalvelulla tehokkaasti liidejä verkkosivuilta
Saimme luotua Cembritille optimaalisen ratkaisun, joka tuottaa liidejä 65 % konversiolla ja lähes 100 % asiakastyytyväisyydellä.
"Parasta Upsellerin palvelussa on ollut asiakkailta saatu palaute. Palvelu pelaa siis todella hyvin asiakkaiden suuntaan, niin kuin kuuluukin olla."
– Marko Vikki, Cembrit Oy Tuotepäällikkö


Omatieto: “Botista on tullut aidosti yksi meidän tärkeimmistä viestintäkanavista!”
“Yhteistyö Upsellerin kanssa on ollut miellyttävää, sujuvaa ja rakentavaa. Chatbot on ehdottomasti ollut hyvä investointi. Sen lisäksi, että Upseller saa kehitystä ja tuloksia aikaan, myös kuuntelee ja välittää. Asiakkaana koen, että sillä on paljon merkitystä.”
– Johanna Iisalo, Omatiedon Business Development Manager